Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

terapia ręki

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są istotną częścią wsparcia edukacyjnego dla dzieci ze spektrum autyzmu w przedszkolu, mając na celu wspieranie ich w pokonywaniu trudności oraz rozwijanie umiejętności niezbędnych do nauki i życia codziennego. Poniżej mamy aspekty, które dobrze opisują możliwości wykorzystania tych zajęć w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu:

1. Rozwój poznawczy - stymulowanie procesów myślenia, rozumienia, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, co jest fundamentem dla dalszego uczenia się.

2. Umiejętności społeczne - nauka i ćwiczenie interakcji społecznych, empatii, rozumienia emocji innych, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, co pomaga w budowaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi.

3. Samodzielność - wspieranie rozwoju codziennych umiejętności życiowych, takich jak ubieranie się, jedzenie, dbanie o higienę osobistą, co przyczynia się do większej niezależności.

4. Koordynacja i motoryka - poprawa koordynacji ruchowej oraz rozwoju motoryki dużej i małej, co jest istotne dla aktywności fizycznych, pisania i innych zadań manualnych.

5. Koncentracja i uwaga - rozwijanie zdolności do skupienia uwagi na zadaniu, wytrwałości w działaniu oraz efektywnego przetwarzania informacji, co jest kluczowe dla sukcesu edukacyjnego.


Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu dla dzieci ze spektrum autyzmu oferują kompleksowe wsparcie, skupiając się na kluczowych obszarach rozwoju, które mogą wymagać dodatkowego wsparcia i interwencji, umożliwiając każdemu dziecku osiągnięcie swojego pełnego potencjału.