Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

terapia logopedyczna- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze - Zajęcia rewalidacyjne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu w przedszkolu są ukierunkowane na wsparcie ich rozwoju i maksymalizację potencjału poprzez specjalnie dostosowane do ich potrzeb działania. 

Co dokładnie zyskujemy poprzez takie zajęcia?

1. Indywidualizacja - dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb, możliwości i zainteresowań każdego dziecka, co zapewnia maksymalną skuteczność wsparcia.

2. Wsparcie sensoryczne - koncentracja na aktywnościach wspierających prawidłową integrację sensoryczną, które pomagają dzieciom lepiej przetwarzać bodźce z otoczenia.

3. Rozwój komunikacji - poprawa zdolności komunikacyjnych, zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych, umożliwiających skuteczniejsze wyrażanie potrzeb i uczuć.

4. Umiejętności społeczne - praca nad rozwijaniem umiejętności niezbędnych do interakcji z innymi, w tym współpracy, rozumienia norm społecznych i budowania relacji.

5. Samodzielność - promowanie niezależności w codziennych czynnościach oraz zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego rozwiązywania problemów.

Te kluczowe aspekty podkreślają, jak zajęcia rewalidacyjne mogą wspierać dzieci ze spektrum autyzmu w przedszkolu, oferując im zindywidualizowane podejście oraz wsparcie w kluczowych obszarach rozwoju.

Teksty do hipoterapii, zajęć na basenie i bajkoterapii jeszcze będziemy dosyłać.