Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze
- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze - Zajęcia rewalidacyjne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu w przedszkolu są ukierunkowane na wsparcie ich rozwoju i maksymalizację potencjału poprzez specjalnie dostosowane do ich potrzeb działania.
Co dokładnie zyskujemy poprzez takie zajęcia?
1. Indywidualizacja - dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb, możliwości i zainteresowań każdego dziecka, co zapewnia maksymalną skuteczność wsparcia.
2. Wsparcie sensoryczne - koncentracja na aktywnościach wspierających prawidłową integrację sensoryczną, które pomagają dzieciom lepiej przetwarzać bodźce z otoczenia.
3. Rozwój komunikacji - poprawa zdolności komunikacyjnych, zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych, umożliwiających skuteczniejsze wyrażanie potrzeb i uczuć.
4. Umiejętności społeczne - praca nad rozwijaniem umiejętności niezbędnych do interakcji z innymi, w tym współpracy, rozumienia norm społecznych i budowania relacji.
5. Samodzielność - promowanie niezależności w codziennych czynnościach oraz zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego rozwiązywania problemów.
Te kluczowe aspekty podkreślają, jak zajęcia rewalidacyjne mogą wspierać dzieci ze spektrum autyzmu w przedszkolu, oferując im zindywidualizowane podejście oraz wsparcie w kluczowych obszarach rozwoju.
Teksty do hipoterapii, zajęć na basenie i bajkoterapii jeszcze będziemy dosyłać.